14 lipca 2016

Olej kokosowy Nacomi - nierafinowany

Może to dziwne, ale dopiero niedawno miałam okazję wypróbować olej kokosowy. Żałuję, że tak późno, bo sprawdza się genialnie. O tym, w jaki sposób i do czego używam oleju kokosowego zapraszam w dalszej części postu ;)




Na początek zaznaczę, że używałam TYLKO olej kokosowy firmy Nacomi, więc nie mam porównania, jak to wygląda z innymi markami. Niemniej wydaję mi się, że nie ma tu jakiejś większej różnicy.

Zapewne większość z was zastanawia się, czym różni się olej kokosowy rafinowany od nierafinowanego, dlatego na przykładach wytłumaczę, czym się różnią.
- rafinowany - przechodzi procesy termiczne oraz chemiczne (rafinacja = oczyszczanie), "nie ma" smaku ani zapachu, więc nadaje się jako olej spożywczy (np. do smażenia etc.),
- nierafinowany - przechodzi proces mechaniczny, posiada zapach dlatego lepiej sprawdzi się jako kosmetyk.



Jak i do czego stosuję olej kokosowy nierafinowany?

Przede wszystkim do twarzy. Jak widać na powyższym zdjęciu olej kokosowy jest w stanie stałym, więc należy go rozpuścić do płynnej postaci. Lato i upały są dość pomocne, bo czasem można otworzyć wieczko i ujrzeć roztopiony olej kokosowy ;) W zimniejszych porach można go rozpuścić na grzejniku lub polać zamknięte opakowanie ciepłą wodą. Codziennie wieczorem po dokładnym oczyszczeniu nakładam olej kokosowy na opuszki palców i wcieram/wklepuję w skórę twarzy. Dzięki temu zyskałam gładką twarz oraz bardzo pomógł mi w pozbyciu się niedoskonałości. W okresie zimowo/wiosennym nagle nasilił się problem z trądzikiem, a wybawieniem okazał się właśnie olej kokosowy wraz z płynem micelarnym. Od tamtej pory jest moim nieodłącznym elementem codziennej pielęgnacji skóry. Niestety olej kokosowy średnio zaprzyjaźnił się z moimi włosami, dlatego stosuję go sporadycznie.


A jak wygląda to u was? Lubicie olej kokosowy?

1 komentarz:

  1. Ja uwielbiam olej nierafinowany, tak pięknie pachnie no i świetnie smakuje jako dodatek do sera z naleśnikami ;)

    Mój blog - HELLO-WONDERFUL
    Pozdrawiam cieplutko:*

    OdpowiedzUsuń